zondag 27 mei 2012

Geboorte vlaggenlijntje.

Een schattig kaartje viel er in de bus! Mijn petekind Christine heeft een dochterje gekregen en ze heet Elise! Nu ik zeker wist dat ze Elise heette en geen Elize ging ik meteen aan de slag om een cadeautje mee te kunnen sturen met de felicitatie kaart. Het is gemaakt van vilt.
De xenos had ooit zo'n zelfmaak pakketje met de vilten driehoekjes, geruit lint en uit gestanste vlinders en bloemen. maar deze zijn natuurlijk ook zelf te knippen uit vilt. Omdat ik er altijd een hekel aan heb als een vlaggenlijn van de ene kant er mooit uitziet maar aan de achterkant niet heb ik beide kanten versierd zodat je het ook dwars door de de kamer kan hangen.

Aan de ene kant staan de letters en aan de andere kant vlinders. Ik vond het wel leuk (en eerlijk is eerlijk ook makkelijk) om de vlinders op de vlaggetjes alleen op het  "lijfje" door te stikken met een zigzagsteek en niet rondom vast te stikken. Als de vlaggenlijn dan hangt dan klappen de vlindervleugels een beetje open. Omdat ik bij de zigzag steek bovenaan begon en onderaan weer helemaal terug naar boven stikte had ik twee draden bovenaan om af te binden maar die heb ik wat langer gelaten zodat het net de voelsprieten lijken van de vlinder. Door het harige vilt blijven die vanzelf een beetje plakken. Aan de achterkant van het vlaggetje zag je nu alleen de zigzagsteek dus daar deed ik een andere kleur vlaggetje op en stikte de twee vlaggetjes aan elkaar. Daarna stikte ik het geruite lint aan de bovenkant. Daarbij heb ik een heeeeeel lang stuk rechts van de letters over gehouden zodat er later nog vlaggetjes aan te vullen zijn met IS JARIG. (ze heeft namelijk een hele handige moeder die heel goed kan naaien hihi)


Toen ben ik de dag erna naar de markt gefietst om strijkletters en vliesofix te kopen. Natuurlijk had ik de bloemen ook kunnen vastnaaien en daarna de vlaggetjes op elkaar maar ik dacht dat lukt me nooit zo netjes! Dus de easy way! De bloemetjes met de vliesofix en strijkbout op de vlaggetjes geplakt.
En op de bloemetjes dan de strijkletters!








Die strijkletters werken echt heel simpel... als je het weet en een beetje geduld hebt. Je strijkt de letters op hun plekkie zoals ook in de gebruiksaanwijzing staat en laat het dan helemaal afkoelen!!! dan lukt het namelijk wel om het papier er weer af te trekken... anders rekt je letter uit of scheurt zelfs! En ik kan het weten...;-)
achterkant vlaggenlijntje
Het vlaggenlijntje werd best een dik pakketje dus met een hele grote kaart is het verstuurd. Een paar dagen later kreeg ik een enthousiast smsje toen ik op vakantie was dat ze het erg leuk vond. Dat is natuurlijk heerlijk om te horen.

En nu moet ik natuurlijk snel naar dat nieuwe wondertje gaan kijken!

Hartelijke groet, karin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten